سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بردبار باش که آن پایه دانش است . [امام صادق علیه السلام]

دانشجویان و دانشگاهیان حامی دکتر سید محمد حسینی کاندیدای رفسنجان

 
 
جبهه متحد اصول گرایان(سه شنبه 86 اسفند 21 ساعت 1:43 عصر )

جبهه متحد جریان اصلی و دارای هویت اصولگرایی کشور است

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان گفت: جبهه متحد جریان اصلی، دارای هویت و عقبه فکری و اعتقادی اصولگرایی در کشور است.

حسین فدایی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور 

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابیه شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس روند شکل‌گیری جبهه متحد اصولگرایان را تشریح کرد.

* فارس: روندی را که طی شد تا جبهه متحد اصولگرایان امروز بتواند با تجمیع اکثر قریب به اتفاق افراد و گروه‌های اصولگرا تحت یک عنوان و با یک فهرست انتخاباتی مشترک در انتخابات شرکت کنند را تشریح کنید.
- فدایی: مردم بصیر و متدین ما بعد از تجربه‌ای که از مجلس ششم به دست آوردند نگران بودند که عناصری در مسیر فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب تلاش دارند در درون حاکمیت نفوذ کنند و ارزش‌ها و اصول انقلاب را به چالش بکشند و عملکردی که این جریان داشت که ایجاد تنش‌های مستمر و علامت دادن از درون خیمه انقلاب به دشمنان انقلاب بود و حتی افرادی در بین اینها بودند که در حد محو آثار و اندیشه امام راحل و نام و اثر شهدا و حتی یاد و آرمان‌های واقعه عظیم کربلا و عاشورا را دنبال می‌کردند و از طرفی مواضعی داشتند که باعث خشنودی دشمنان انقلاب و ملت ایران بود. این زمینه‌ها باعث شد که مردم تصمیم بگیرند در راستای احیای گفتمان انقلاب اسلامی و گزینش انسان‌هایی که بتوانند در این راستا تلاش کنند اقدام نمایند.
اولین گامی که مردم در این راستا برداشتند انتخابات دوره دوم شوراها بود و در گام بعدی تحت عنوان آبادگران ایران اسلامی مجلس هفتم را سامان دادند و در گام بعدی تحت عنوان شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بحث ریاست جمهوری را مطرح و دولت نهم را سامان دادند و در گام بعدی نیز تحت عنوان جبهه متحد اصولگرایان و یا همان گروه «5+6» معروف فهرستی را برای مجلس هشتم تا به حال رقم زده‌اند.

* فارس: کارهای اجرایی برای تشکیل جبهه متحد اصولگرایان و انتخابات اعضای گروه 11 نفره به خصوص پنج نفر مرضی‌الاطراف این گروه از کی شروع شد و چه روندی را طی کرد؟
- فدایی: در اسفند سال گذشته به علت اختلاف سلایقی که در اردوگاه اصولگرایان به وجود آمد عده‌ای از عناصر فعال و مورد اعتماد اصولگرایان تلاش کردند تا اتحاد را به اردوگاه اصولگرایان بازگردانند و جبهه مشترکی را در این بخش از فضای سیاسی کشور ایجاد نمایند. تلاش این دوستان در فروردین سال جاری منتهی به تشکیل یک جلسه 15 نفره شد که عناصر اصلی، فعال، مورد اعتماد و موثر اصولگرا دور هم جمع شدند و با دو تحلیل و برداشت مهم از شرایط جامعه یکی اینکه اصولگرایان باید برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به ملت و تحقق عدالت و در ادامه و تقویت خدماتی که آغاز کرده‌اند در مجلس هشتم شرکت فعال داشته باشند تا تلاش‌های قبلی آنها ناقص،‌ ابتر و ناتمام نماند و دوم اینکه دشمنان بیرونی و درونی انقلاب همه تلاش خود را متمرکز بر اثبات ناکارآمدی نیروهای اصولگرا کرده‌اند تا عناصری را وارد مجلس کنند تا گفتمان اصولگرایی تداوم نیافته بلکه مجلس هشتم در استمرار و ادامه مجلس ششم شکل بگیرد.
با این دو برداشت کلی به این جمع‌بندی رسیدیم که باید تلاش کنیم تا درون اردوگاه اصولگرایان یک وحدت و انسجامی حاکم شود و لذا با یک دید باز تلاش برای وحدت اصولگرایان آغاز شد.
بر این اساس بیش از 15 الی 16 گروهی که در اردوگاه اصولگرایان فعال بودند دور هم جمع شدند و در واقع سه ضلع از بین این گروه‌ها به نمایندگی از همه گروه‌ها در جلسات حضور یافتند و هر ضلع دو نماینده را انتخاب و معرفی کردند که با پنج نفر معتمد گروه‌های اصولگرا جمع 11 نفره شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان شکل گرفت.
این شورا در سراسر کشور ایجاد شد و اکنون جبهه متحد اصولگرایان یا همان «5+6» تلاش کرده و می‌کند تا بتواند به نمایندگی از نمایندگان اصولگرا در سراسر کشور فعالیت کند.
البته ممکن است گروه‌های دیگری نیز به عنوان گروه‌های اصولگرا فعال باشند ولی مسیر و جریان اصلی اصولگرایان همین جبهه متحد اصولگرایان است که به صورت جدی و فعال وارد صحنه شده و مورد تایید بسیاری از علما و متدینین و خصوصا اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز و عناصر موثق سیاسی اصولگرا هست.
جا دارد اینجا از کسانی که می‌خواستند با عناوین دیگری فعالیت کنند اما با مذاکرات فشرده‌ای که این اواخر صورت گرفت آنها هم پشتیبانی و حمایت خود را از جبهه متحد اصولگرایان اعلام کردند مثل آقای دکتر لاریجانی، آقای قالیباف و امثال ایشان تشکر کنیم.
در نتیجه این تلاش‌ها و همراهی‌ها قرار شد همه اصولگرایان یکپارچه دست به دست هم داده و از فهرست جبهه متحد اصولگرایان یا همان گروه «5+6» حمایت کنند و اگر فهرست‌های دیگری به نام اصولگرایان آمد مورد نظر ما قرار نگیرد. فهرست اصلی مورد نظر اصولگرایان همین فهرست جبهه متحد اصولگرایان در تهران و شهرستان‌ها است.

* فارس: از آنجا که مردم کشورمان در عرصه فعالیت‌های سیاسی خود بیش از هر عامل دیگری به شناخت خود از افراد اعتماد و تکیه می‌کنند بفرمایید در جریان شکل‌گیری جبهه متحد اصولگرایان چه افراد و گروه‌هایی از این حرکت حمایت و پشتیبانی و کمک کردند؟
- فدایی: فهرست جبهه متحد اصولگرایان مورد اعتماد و پشتیبانی جدی عناصر موثر و فعال در اردوگاه اصولگرایی است. علمای بزرگواری مثل آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله یزدی، اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز، شخصیت‌هایی مثل جناب آقای حداد عادل، جناب آقای لاریجانی، جناب آقای ولایتی، جناب آقای توکلی، جناب آقای قالیباف و بسیاری دیگر از کسانی هستند که از فهرست «6+5» حمایت و پشتیبانی کرده و کردند.

* فارس: در تشکیل جبهه متحد اصولگرایان چه کسانی قدم‌های اولیه را برداشتند؟
- فدایی: آقایان حداد عادل، ولایتی، لاریجانی، توکلی، عسگراولادی و بسیاری از دوستان موثر دیگر اصولگرا در جلسات اولیه تشکیل جبهه متحد حضور داشتند و آن جلسات منتهی به لیست واحد جبهه متحد شد.

* فارس: در مورد نحوه انتخاب شورای مرکزی جبهه متحد نیز توضیحاتی بفرمایید.
- فدایی: آن گروه 15 نفره اولیه کارگروهی از بین اعضا انتخاب کرد تا ساز و کار وحدت را طراحی کند. آن کارگروه یک تفاهم‌نامه 21 ماده‌ای آماده کرد که در آن تفاهم‌نامه قرار سه ضلع موثر در حوزه اصولگرایی نمایندگان حقیقی خود را هر ضلع دو نفر معرفی کنند و بعد پنج نفر مرضی‌الاطرافی نیز توسط همین گروه انتخاب شدند که این پنج نفر به اضافه دو نماینده هر یک از اضلاع سه‌گانه اصولگرایان شورای مرکزی 11 نفره اصولگرایان را تشکیل دادند.

* فارس: در حال حاضر جریانات دیگری نیز تحت عنوان اصولگرایی در عرصه انتخابات فعال هستند، مردم چگونه تشخیص دهند که جریان اصلی اصولگرایی را کدام گروه نمایندگی می‌کند؟
- فدایی: جبهه متحد اصولگرایان یک تاریخچه و هویتی دارد، یک عقبه تشکیلاتی دارد، یک سابقه تاریخی دارد، یعنی تلاش نیروهای اصولگرا که یک روز تحت عنوان آبادگران آمدند در صحنه،‌ یک روز تحت عنوان شورای هماهنگی به صحنه آمدند و امروز تحت عنوان جبهه متحد اصولگرایان به صحنه آمدند، یعنی از یک عقبه تشکیلاتی و یک هویتی برخوردارند.
حالا اگر گروه‌های دیگری عنوان اصولگرا روی خود بگذارند و سابقه تاریخی و هویت تشکیلاتی، فکری و اعتقادی نداشته باشند طبعا جریان اصلی اصولگرا نخواهند بود.

* فارس: نظر شما به عنوان یک فعال اصولگرا و نه کسی که خودش هم در لیست جبهه متحد حضور دارد، درباره لیست چیست؟
- فدایی: همانگونه که از خود لیست بر می‌آید فهرست جبهه متحد اصولگرایان لیستی است برخوردار از تخصص‌های مختلف مورد نیاز مجلس؛ یعنی ما در این لیست هم عناصر اقتصاددان و کارشناسان اقتصادی داریم، هم کسانی که با حوزه صنعت سر و کار دارند و این حوزه را می‌شناسند، هم افرادی که حوزه فرهنگ و مسائل عمومی فرهنگی و اجتماعی را می‌شناسند و هم عناصر سیاسی. از سوی دیگر افراد حاضر در این لیست افرادی هستند به نمایندگی از اقشار مختلف اجتماعی مثل دانشگاهیان، جوانان، زنان و روحانیون.
از طرف دیگر ترکیب لیست اصولگرایان در سراسر کشور تخصص‌هایی خاص مثل بحث کشاورزی، هسته‌ای، آموزش عالی و غیره مدنظر بوده است و در این لیست یک جامعیت و فراگیری هم به لحاظ سنی، تخصصی، نیابت اقشار مختلف اجتماعی و غیره رعایت شده است و همچنین سلاطق مختلفی که در اردوگاه اصولگرایان وجود دارد را تحت پوشش قرار داده است.

* فارس: آیا خود شما به صورت کامل به این لیست رأی می‌دهید؟
- فدایی: توصیه ما به همه مردم عزیز تهران این است که اولا به 30 نفر به صورت کامل رأی دهند، ثانیا به لیست جبهه متحد اصولگرایان رأی بدهند.

* فارس: آیا جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به صورت مستقل برنامه‌ای برای انتخابات دارد؟
- فدایی: ما برنامه‌ای تحت عنوان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به صورت مستقل از جبهه متحد اصولگرایان نداریم و همه برنامه‌های‌مان را برای آنکه وحدت حفظ شود تحت نام و فعالیت‌های جبهه متحد اصولگرایان ترتیب می‌دهیم.

* فارس: اگر نکته‌ای باقی مانده که اشاره به آن را لازم می‌دانید بفرمایید.
- فدایی: ما همچون گذشته نسبت به ارتباطات مشکوکی که توسط برخی افراد و گروه‌ها با عناصر بیگانه در آستانه انتخابات برگزار می‌شود، نگران هستیم. اینگونه ارتباطات هیچ توجیه منطقی ندارد و تقاضا داریم که هم ملت ایران در جریان این اتفاقات قرار گیرند و هم دستگاه‌های مربوطه نسبت به اینگونه حرکت‌ها دقت لازم را مبذول نمایند. به هر حال مردم ما مصمم هستند که پاسخ رفتار توطئه‌آمیز آمریکا و دشمنان انقلاب را در روز 24 اسفند بدهند.
ما در این مرحله از انتخابات بیش از گذشته نیاز به حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات داریم تا بتوانیم گام‌ها و توفیقاتی که در عرصه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای به دست آورده‌ایم کامل کرده و دشمنان را ناامید کنیم.



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:12  بازدید

مجموع بازدیدها: 36585  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «